• EN
  • DE
  • Advertising
    • Advertising
    • Native Showroom
    • Pricing & Media
    • Data & Targeting
  • Media
    • Brands
  • Company
    • Company
    • Locations
    • Social Responsibility
  • Career
    • Career at BurdaForward
    • Our Working Cosmos
    • Your way with us
    • BurdaForward Academy
    • Jobs
  • News
    • Blog
    • Media library
Home
Home
  • EN
  • DE
Menu
  • Blog
  • Media
Media

Auf einen Kaffee mit der Redaktion

on 20 May 2022
by Eva Schuler
#journalismus#research#focusonline#constructive#goodnews

Nähe schaffen, digitale Medien greifbar machen, Bedürfnisse verstehen: Als wir vor einigen Wochen unser News-Café im Herzen des Münchner Glockenbachviertels eröffnet haben, war es uns vor allem ein Anliegen mit den Menschen, die unsere Nachrichten konsumieren, in Kontakt zu treten. Was bewegt sie? Was wünschen sie sich von digitalen News-Angeboten? Wie können wir im Alltag sinnvoll unterstützen

PreviousNext

Das BurdaForward News-Café ist ein Experiment – ein unkonventioneller Weg, in einer Zeit, in der man aus unserer Sicht auch einfach mal anders sein sollte. Während Fake News uns allen das Leben schwer machen und außergewöhnliche Nachrichtenlagen unseren Alltag bestimmen, öffnen wir unsere Redaktionen und zeigen, was hinter den Kulissen passiert.

Und so trifft man unsere Redakteur*innen aktuell von Montag bis Mittwoch, jeweils 9 bis 17 Uhr in der Vertigo Bar an. Bei Drinks und Snacks kann man uns über die Schulter schauen und Feedback geben. Schaut vorbei und lernt uns kennen – wir freuen uns, die Nachrichtenwelt für euch ein bisschen besser erlebbar machen zu dürfen.

Mehr zum BurdaForward News Café

 

Eva Schuler

BurdaForward Communications

During my studies I discovered my enthusiasm for communication. Here, at BurdaForward, I have now been given the opportunity to live it out. When not in the office, you can usually find me somewhere in the mountains for mountaineering and skiing or on the Isar.

Related Articles

Media

100 percent women: BUNTE.de and FOCUS Online cooperate with Mission Female

Today's International Women's Day marks the start of an intensive collaboration between BurdaForward (including FOCUS Online, CHIP.de, BUNTE.de, TV Spielfilm Online) and the women's career network Mission Female. To this end, BUNTE.de is dedicating its home page exclusively to inspiring women, who will have their say with their courage, expertise and history. "100 Percent Female" is the motto. Only women will be featured on the homepage of the people portal today.

Media

CHIP Network Test 2021: German mobile networks are getting better

Networks are becoming more powerful, but customers on long-distance trains are getting poorer coverage than last year. That's according to the CHIP Network Test 2021. This year, the CHIP technology and digital experts were once again on the road with their partner NET CHECK. More than 12,500 kilometers were covered on foot, by car and on the train in order to take a close look at the quality of the German network operators with extensive measurements.

Media

Wir sind „Stärker.Zusammen“

Deutschland ist vorsichtig auf dem Weg in ein neues Leben mit Nähe und Begegnungen. FOCUS Online und andere BurdaForward-Marken wie BUNTE.de, TV Spielfilm und CHIP.de begleiten die Menschen dabei. Im Rahmen der groß angelegten redaktionellen Initiative „Stärker.Zusammen“ berichtet BurdaForward konstruktiv über Positivbeispiele und Chancen, aber auch Herausforderungen der Pandemie.


back
  • Newsletter
  • Imprint
  • About our advertising
  • Terms & Conditions
  • Security
  • Data protection
©2023 BurdaForward GmbH - all rights reserved